Nog meer regen aan de Gold Coast - Reisverslag uit Burleigh Heads, Australië van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Nog meer regen aan de Gold Coast - Reisverslag uit Burleigh Heads, Australië van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Nog meer regen aan de Gold Coast

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

27 Februari 2013 | Australië, Burleigh Heads

Zondagochtend vertrekken bij om 9.45 uur naar Burleigh Waters. Het is gelukkig droog. De km teller staat op 78265. Het is niet zo ver naar Burleigh Waters. De weg ziet er een stuk beter uit dan toen we hier naar toe kwamen met al die regen. Bij Brisbane is het druk. Om Brisbane uit te komen moet je een toll brug over.

Zo’n 70 km voor Burleigh komen we weer in noodweer terecht. Een bui maar goed genoeg om weer nat te worden. Ons geheugen werkt nog goed en we rijden in een keer weer naar het adres van tante Jopie en ome Rinus. Ze zitten lekker in de tuin en hebben ons niet horen aankomen.

Ook hier is het weer gezellig. We gaan door het slechte weer naar verschillende overdekte shoppingcentra en proberen over de grens in New South Wales mosselen te kopen. ’s Avonds BBQ we met familie.
Het weer blijft bar en boos. Het regent dagen achter elkaar en het gebied waar we net vandaan komen is op veel plaatsen weer ondergelopen. Voor sommige plaatsen is het al de vierde keer dit jaar. Het slechte weer nu wordt veroorzaakt door de cycloon Rusty. Hierdoor zijn ook alle stranden in de buurt afgesloten. Wel gek als het rond de 30 graden is.

Wij zijn van plan om vanuit hier naar Sydney te vertrekken maar ook daar is het nog slecht weer. Morgen gaan we toch rustig aan afzakken. We houden de weersverwachting en wegafsluitingen goed in de gaten. De weg langs de kust is op verschillende plaasten afgesloten. We gaan dan ook via het midden met een omweg terug anders kunnen we Sydney, wat voor ons een hoogtepunt zou worden, wel vergeten. Maar veiligheid boven alles. We gaan het dus allemaal wel weer zien.

De 14 maart hoeft de motor pas weer in Melbourne te zijn dus we hebben gelukkig nog wat tijd. Onderweg proberen we jullie op de hoogte te houden maar dat kan best een paar dagen duren.

Groetjes vanuit de Goldcoast,
Wil & Betty

• 27 Februari 2013 - 09:30

Wil:

Hallo Betty en Wil,

Goh, wat jammer dat er zoveel regen is lijkt net of je thuis bent alleen iets warmere temperatuur. Bizarre foto's zeg van die gesloten stranden en weggeslagen stranden. bah gewoon eng. Hopelijk heeft het weer verder geen invloed dat jullie het naar jullie zin hebben. Een goede reis verder en hopelijk de laatste weekjes nog mooi weer.Zag ik daar nou een Willem die in de chloor had gelegen. Hier alles goed. Vrijdag wordt Roosje 1 jaar en daarom zondag een borrel. Wat zal Willem dat gezellig vinden. Roosje is helemaal onder de indruk vanWillem en schrikt zich soms te pletter als hij gaat gillen of zijn veren schudt.

Dikke kus van ons

Wil, Roosje en Willem

• 27 Februari 2013 - 13:38

Truida:

hoi wil en betty
    nou die cycloon heet rusty ik weet niet of dat een goed teken is want hij brengt nogal wat te weeg zo in dat warme australie gelukkig hebben jullie fijn gezelschap om je heen wat het gezellig maakt en je moet maar zo denken na regen komt zonneschijn . dikke kus

• 27 Februari 2013 - 17:30

Ben:

Mooie foto`s weer, nu maar hopen dat jullie naar Sydney kunnen. maar dat gaat op die step wel even duren. Rij voorzichtich, Veel liefs van Martha, Ben, Lars & Annika