Op weg naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Op weg naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Op weg naar Sydney

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

01 Maart 2013 | Australië, Sydney

Donderdagochtend gaat om half 6 de wekker. Ons ontbijtje staat al klaar. Het zonnetje laat zich even zien en nog geen vijf minuten later weer regen. Gelukkig duurt dat maar even.

De km teller staat vandaag op 78498 km. De route is prachtig. Door de groene heuvels, kleine dorpje en haast geen auto op de weg.
We komen door het dorp Uki. De slogan van dit dorp is :”Uki where the mountains reach to the sky”. Wil moest toch aan ukkepukkie denken! He An! De highway door het Wallangee national Park geeft veel afwisseling. Hele rotsformatie met grote keinen. Een beetje Luxemburg maar dan anders. Ook zijn er in dit gebied veel gekleurde bijenkasten en mooie felrood gekleude bomen.

In Tamsworth willen we proberen te overnachten. Zo’n uur voor Tamsworth komt een zwarte lucht ons tegemoet. We schuilen even bij een picknicktafel totdat de bui voorbij is. Helaas rijden we nog geen vijf minuten laten toch de regen weer in. Voor de zoveelste nacht wordt het een motel ipv lekker kamperen.

Tamworth is de muziekstad van Australie. De straten zijn gerelateerd aan muziekinstrumenten of artiesten. Zo is er de Guitarstreet en is een goude gitaar het teken van de stad.

We hebben een mooie grote kamer in het Abraham Lincoln Motel. De kamer krijgen we voor $ 100 normaal is dat $110. Er is een echte australische douche met een enorme douchekop waar veel water uitkomt. Dan voel je je meteen een stuk beter. Als het droog is lopen we naar het shoppingcentre.Heerlijk even wandelen al je zo’n 600km op de motor hebt gereden. We kopen lekkere toastjes met kaas en en flesje wijn voor ons avondeten.

De volgende morgen blijft het lang donker. En ja hoor het regent weer. Gelukkig is de motorkleding aardig droog anders is het meteen al niet zo’n lekkere start. In mum van tijd zijn we weer doorweekt. In mijn overhandschoen is regen gelopen en kan niet meer weg er staat en aardig plasje water in (ik had er zo een visje in kunnen veroeren). Geen droge handschoenen voor mij. Het zicht is slecht en na 150 km besluiten we te stoppen en een motel op te zoeken. Het is dan pas 11 uur en nog 270 km van Sydney vandaan.

De dame van het motel heeft medelijden als ze ons zo doorweekt ziet. Normaal mag je pas om twee uur naar je kamer maar nu wordt er een met spoed in orde gemaakt. De cycloon brengt regen in heel Australie zelfs in de woestijn dit is nog nooit eerder zo extreem geweest. De vooruitzichten zijn helaas ook niet goed. Ook niet voor Sydney, waar dit weekend de Mardi Grass is.

Muswellbrook ligt in de Hunter Valley. De plaatselijke riviertje lijkt uitgegroeid tot de Zambezi. Het is een middelgrote plaats. Met een geleende paraplu bezoeken we het plaatselijke winkelcentrum en eten daar een hapje. De dame van de supermarkt, waar ik een paraplu koop, zegt dat het weer is om de hele dag in bed te liggen. Ze moest eens weten. Het is vandaag niet droog geweest. Voor de avond nemen we een flesje wijn uit de streek mee. Hunter Valley Shiraz uit 2011.

Het heeft de hele nacht gegoten.De temperatuuri s aardig gedaald. We lopen in driekwart broeken en shirts met lange mouwen. Daarom besluiten we nog een dagje hier te blijven. Volgens de beheerder klaart het vanmiddag iets op wordt het 5 graden warmer en is het morgen droog. Beter want onze motorkleding is nog steeds nat. Door ht slechte weer kan er op dit moment iet in de mijnen gewrkt worden. Dat zegt toch wel genoeg.

Ondanks alle sombere berichten vermaken we ons primaen hebben we veel lol. En Truida heeft helemaal gelijk. Na regen komt zonneschijn of zoals onze Thaise vrienden zeggen: No rain, No fun.

We willen in Sydney kampern maar weten niet of we daar intrnet hebben. Het kan dus even duren voordat jullie weer iets horen. Rond 10 maart willen we weer John en Julie zijn er daar is zeker weer internet.

Dus laat de zon maar komen.
Groetjes Wil & Betty

• 02 Maart 2013 - 00:17

Hans:

he kanjers,
    onderhand lijkt het erop dat het weer bij ons beter is dan bij jullie, en dat zegt best wel wat. Ik hoop dat jullie het ondanks het weer onwijs naar jullie zin hebben, al is een zonnetje veel fijner.
    Ik moet jullie van Linda haar exuces aanbieden dat ze nog niet heeft gereageerd. We krijgen het niet voor elkaar dat de verslagen doorkomen op haar computer maar ik hou haar altijd op de hoogte.
    Ik vind het heerlijk om jullie verslagen te lezen , maar in het volgende verslag hoor ik graag dat jullie klagen over de zon, haha

groetjes HANS

• 02 Maart 2013 - 00:37

Tinie:

HI Bet & Wil

• 02 Maart 2013 - 00:42

Tinie:

Hi Bet & Wil , jullie treffen het wel, de sunshine coast , beautiful one day , perfect the next. Behalve als het regent. Gold coast niet veel beter en Sydney nog slechter.Ik hoop dat het een beetje beter is in Victoria .Op het ogenblik regent het hier ook weer. Anyway, keep smiling ,say hi to everybody in Torquay. Love Tinie

• 02 Maart 2013 - 00:59

Truida :

Hoi Wil en Betty
    Wat een pech met het weer ,maar het geeft niets hoor het komt goed ook gezellig zo in een hotelletje het zijn tenslotte jullie wittebroods weken moet je toch ook van genieten anders ben je toch voor niets getrouwt.
    Nou luitjes neem het er maar van straks schijnt de zon en stappen jullie weer droog op de motor .
    Wat een leuk gezicht zo de motor kleding door de kamer ,en al die prachtige vogels wat is het toch een mooi land .
    Jullie zien er ook heel gelukkig uit ,geniet maar lekker en van elkaar knuffels .
    Germain en Truida

• 02 Maart 2013 - 22:09

Annika:

zo te horen is het leuk daar

• 04 Maart 2013 - 16:26

Lars Timothy Dat :

leuke foto`s zeg en is het ook leuk daar??? xxx lars veel plezier v;)