Via de Grampiens ->Sunshinecoast met veel regen - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Via de Grampiens ->Sunshinecoast met veel regen - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Via de Grampiens ->Sunshinecoast met veel regen

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

21 Februari 2013 | Australië, Noosa Heads

De kilometerteller staat op 75730 km. De reis naar de Grampiens verloopt prima. Het slechte weer blijft gelukkig een stuk van ons vandaan. De Grampiens is een prachtig natuurpark in Australie met veel kangaroos, kakatoes, emoes en vele andere beesten. In Dunkeld stoppen we voor een laatste tankstop. Een klein tankstation in de middle of nowhere. Vanaf hier is het nog 65 km naar Halls Gap waar we gaan kamperen.

Rond 15.00 uur komen we op de camping aan. Het begint net te regen. Toch lukt het ons redelijk snel om de tent op te zetten. Wil voelt zich niet zo goed (waarschijnlijk hebben we weinig gedronken) en gaat vroeg naar bed.

Vrijdagochtend worden we al snel wakker van de vogelgeluiden rond de tent. Die nacht hoorden we de kangaroos om de tent grazen. Heel leuk allemaal. Tijdens ons ontbijt komt er een kaketoe langs en in een mum van tijd zitten er wel 12. Ze zijn mensen gewend en in tegenstelling met Willem (onze eigen papagaai thuis) eten deze vogels lief uit mijn hand.
We gaan lekker wandelen. Ook hier zien we weer mooie bloeien en veel beestenspul waaronder de eerste kookaburra. Na een heerlijk ijsje terug naar de camping want John, Julie en Casey kunnen ieder moment arriveren. De camping loopt al aardig vol met oude Amerikaanse auto’s. Zondag is er een autoshow in Halls Gap.

Tijdens de BBQ breekt het noodweer (regen en bliksem) los. John, Wil en ik zijn in de campingkeuken en Julie en Casey in hun caravan. De camping verandert in een modderpool. Veel caravans moeten worden verplaatst maar ons kleine tentje doet het gelukkig best goed.
De volgende dag gaan we de prachtige lookout bezichtigen. In de verte zien we rookwolken. Zondagochtend vertrekken we vroeg naar het Noorden. Alles is zeiknat. De weg is ontzettend saai. Er rijdt amper verkeer en links en rechts droge vlaktes. We stoppen regelmatig om te tanken of om iets te drinken. Tijdens een koffiestop zien we op het nieuws dat een groot deel van de Grampiens bij Dunkeld in brand staat. Vreselijk. Na Bendigo komen we op een stuk met bijenkasten en zien we de imkers aan het werk. Na 600 km rijden slapen we die nacht in een motel in Narrandera. We hangen de tent te drogen.

Maandag weer vroeg op pad. KM stand 76827. Het eerste stuk is nog saai. De stad Dubbo ziet er beter uit dan 3 jaar geleden toen was hier alles onder water gelopen en reden we door het water. De eerste benzinepomp is op 120 km afstand en voor een snelweg is het wel erg rustig. Op een parkeerplaats staan twee emoes. We overnachten in Narubburi.

Dinsdag vertrekken we om 7.15 uur. Km stand 57522. De weergoden zitten niet mee. Een groot deel van de dag en avond rijden we de regen. Jammer want de natuur is hier zo mooi. In Esk bellen we Tini. We willen die avond Noosa Heads proberen te bereiken. Dat valt niet mee want er wordt hier behoorlijk aan de weg gewerkt en dat kost ons veel tijd zeker in combinatie met de regen. Om 19.30 komen we als twee verzopen katjes bij Tini en Peter aan. Hier staan een heerlijk bed, warme douche, een lekker hap en een koud biertje voor ons klaar. Op ons bed ligt een heerlijke fles champagne voor ons trouwen.

Woensdag maken we een rondje langs de gezellige stranden en badplaatsen. Die middag drinken we koffie bij Henk & Lesley en ‘s avond een BBQ bij de rivier. Het is hier rond de 30 graden. Het is weer gezellig om een deel van de familie te zien.

Na een heerlijke ochtendwandeling en een uitgebreide lunch gaan we vanavond met Henk en Lesley naar een Thais restaurant. De rest volgt in ons volgende verslag.

Groetjes,
Tini, Peter,Henk, Lesley, Wil & Betty

• 21 Februari 2013 - 06:43

Ben:

Klinkt weer goed, doe ze de groetjes van ons en we zien elkaar via skype, veel Liefs, Martha, Ben Lars en Annika

• 21 Februari 2013 - 10:12

Hans:

hoi hoi
    zonde van al die regen. Hoop dat jullie de rest alleen maar mooie dagen hebben. Ben wel blij dat jullie op tijd bij die bosbrand weg zijn, hoe erg het ook is voor de mensen. De fotos kan ik niet openen, doe ik wel bij Mandy maar ik ga ervan uit dat het genieten moet zijn. Veel plezier nog en geniet ervan
    groetjes Hans

• 21 Februari 2013 - 10:31

Tinie:

lovely to have you here. we'll have another great day tomorrow. ben looks fantastic.

• 21 Februari 2013 - 11:53

Mariska:

hallo Betty en wil.

mooie dieren wonen daar. en een super luxe caravan waar jullie in sliepen. hihi geintje.
    hij is wel gaaf.
    weet niet of jullie het al weten maar dinsdag heeft bob zijn rijbewijs gehaald.

lieve groetjes de houtjes

• 21 Februari 2013 - 12:13

Bert Dalmulder:

Hallo Betty & Wil,

Als nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
    Zo te lezen maken jullie er een aardige Honeymoon van.
    Hopende dat het weer bij jullie beter is als hier [brrrrrrrrr].

groetjes

Anneke & Bert [uit het brabantse land]

• 21 Februari 2013 - 13:21

Wil:

Hoi Betty en Wil,

Ach, al die regen, had je net zo goed hier kunnen blijven hahahaha. Hopelijk gaat nu dan toch de zon schijnen. Al flink wat kilometers gemaakt. Ik hoop dat het goed gaat met je rug Betty.
    Veel plezier nog en jammer maar kon de foto's niet openen.

Lieve groeten van ons Wil, Roosje en natuurlijk Willem.

• 21 Februari 2013 - 21:24

Truida En Germain:

hallo lieve luitjes
    jullie maken weer van alles mee ,wel leuk hoor al die avonturen ik geniet mee groetjes