Terug in de rimboe! - Reisverslag uit Torquay, Australië van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Terug in de rimboe! - Reisverslag uit Torquay, Australië van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Terug in de rimboe!

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

14 Februari 2013 | Australië, Torquay

Terug in de rimboe!

Eerst nog even terug naar 4 februari. Voor vele van jullie was het een verrassing dat wij na 35 jaar samenwonen waren getrouwd. Het was een heerlijke dag en helemaal volgens ons idee. Na het trouwe lekker koffie drinken en ’s avonds een etentje met de getuigen. Als we terug zijn geven we nog een tuinfeest .
Na de trouwdag nog een paar dagen gewerkt en op zaterdagmorgen vertrokken richting Abu Dhabi. Na een kleine vertraging doorgevlogen naar Melbourne. Daar stonden John, Belinda en Jim al klaar om ons te verwelkomen. Anderhalf uur later waren we in Wattawood, het mooie plekje van John.
De volgende ochtend zagen we onze achternicht Casey voor het eerst. Ze is net 2 geworden. Haar verlegenheid was gauw voorbij. Inmiddels weet ze heel goed wie Pip is. Woezel is wat moeilijker uit te spreken. Verder heeft Julie een dagtaak met alle katten. Ze fokt Siamese katten. Op dit moment is er een nest van 3 en twee katten volgen snel met kleintjes. Die avond staat de telefoon rood met familie de in Australie wonen om met ons te praten.
Dinsdag met de trein naar Melbourne om onze motor op te halen. Mensen gaan hier zo anders met elkaar om dan in Nederland. Mensen zeggen je gewoon gedag en het is normaal om je krant met andere te delen.
De motorzaak is vlakbij de Victoria Market. Alles was al klaar dus waren we snel op pad. Het verkeer in Melbourne is vreselijk druk maar wij gingen net de goede kant op. Even via Geelong en tante Hennie voor een lekker kopje koffie. De rest van de dag de spullen in orde gemaakt.
Woensdag speciaal naar Geelong gegaan om mosselen bij de bekende mosselboot te eten. Heerlijk. En donderdag op pad naar de Grampiens. Om acht uur komt het met bakken uit de lucht en is er wat omweer. Hierdoor passen we meteen ons reisplan aan. Niet via de Great Ocean Road en Bimbi naar via het binnenland dat scheelt 4 uur rijden. We vertrekken rond 10 uur.
Morgen komen John, Julie en Casey ook naar de Grampiens. We gaan een paar dagen kamperen in dit prachtige natuurgebied. Vanaf de Grampins vetrekken we richting Queensland. Onderweg proberen we nog een berichtje te plaatsen maar weten niet of dat lukt.

Groetjes,
Wil, Betty, Julie, John, Casy, alle katten , honden en paarden.

• 14 Februari 2013 - 04:03

Tinie:

hello travellers, eindelijk de computer terug , dus kunnen we jullie weer volgen. Zou er liever bij zijn maar ja dat kan nu eenmaal niet. Have a great time and enjoy.
    Love
    peter & tinie

• 14 Februari 2013 - 08:50

Frans En Linda:

Fijn om te lezen dat jullie niet al teveel vertraging hebben gehad en wat: hoor ik jullie nu klagen over wat regen. Met een beetje mazzel valt er in dit kl.t. Nederland vandaag weer 3-8 cm sneeuw.

Ben op slag verliefd om dat kleine kattekopje, kunnen jullie er niet eentje voor mij meenemen. Verrassing voor Frans en Gabber, vinden ze vast wel leuk.

Met Frans gaat alles goed. Vanwege de pijn in zijn schouder is er een foto gemaakt en er blijkt een "oude" breuk te zitten, die inmiddels geheeld is. Wellicht dat deze breuk het gevolg is van zijn val. Wel vreemd dat ze dat in het ziekenhuis niet opgemerkt hebben. Anyway, de breuk is geheeld, maar er schijnen kalkplekken op zijn schouderspier te zitten, die ze woensdag gaan oplossen met injecties (schoonmaakazijn of antikal :-). Hoop dat hiermee de pijn weggaat en zijn bewegingsvrijheid toeneemt en hij verder kan met revalideren.

Ik vlieg zelf donderdag 21/2 naar Turkije voor een weekje vakantie, moet er even tussenuit na drie maanden van spanning, ziekenhuis-, verpleeghuis- en revalidatie bezoek. Even een beetje energie opdoen en de zaken verwerken.
    Zal de familie en vriendenclub eens mobiliseren om te zorgen dat hij toch voldoende bezoek krijgt.

Hé het gaat jullie goed en volg met belangstelling jullie reisverhaal.

Kusjes
    Frans en Linda

• 14 Februari 2013 - 10:15

Wil:

Hallo Wil en Betty,

Nou gelukkig is de reis weer goed gegaan. Leuk wee rom de verhalen te lezen.
    Ohhhhhhhh die kleine kitten nou ik wil er ook wel een dus moet ik delen met Linda.
    Zoals Linda al schreef er ligt hier weer een witte deken. Bah. Hopelijk als jullie terugkomen dat hier de zon eindelijk eens gaat schijnen want ik ben het spuugzat. hahahaha. Roosje had zondag allemaal ijsballen in haar vacht. Moest helemaal ontdooien.
    Met het groene monster gaat alles goed. Roosje vind hem reuze interessant en kon nog net een knauw ontwijken.
    Geniet er lekker van.
    dikke kus
    wil, Roosje en Willem

• 14 Februari 2013 - 13:54

Hans:

hoi kanjers,
    doe voorzichtig op de moter en geniet van de 5 weekjes met de familie. heel veel plezier
    groetjes uit(een glad) zoetermeer

• 14 Februari 2013 - 13:57

Patricia:

G'day mates!!!! Heel veel plezier en geef de familie een grote kus van ons. John kun je een Koningstand van mj geven!!
    Geniet er van!!
    Liefs,
    Marcel & Patricia

• 14 Februari 2013 - 16:02

Ben:

Zo lekker toeren, hier sneeuw en ijzel. geniet ervan. veel lieffs van Martha, Ben Annika en Lars.

• 14 Februari 2013 - 16:42

Gisela:

Hallo Wil en Betty,
    Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.Wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe.
    Veel liefs van Richard en Gisela xx

• 14 Februari 2013 - 19:25

Maris:

Hallo betty en wil.
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.
    hopelijk is het bij jullie beter weer als hier.
    fijne motor rit door australië.

hele fijne weken nog.

groetjes Rob,maris,bas en bob

• 14 Februari 2013 - 21:35

Astrid:

Geniet ervan, hopelijk gaat alles goed. Wij hadden vandaag ijsregen en ijzel, een dikke laag op de auto en op de stoep. Leuk om wat van jullie eerste dagen te horen.

Groetjes,

Astrid

• 14 Februari 2013 - 22:46

Truida En Germain :

een happy valentijn jullie eerste als getrouwd stel wat leuk zeg dacht eerst dat het een grap was maar hartstikke leuk lieverds en maar genieten jullie ik heb de griep dus wat zon kan ik nu wel gebruiken .
    zeg wat een leuke foto s en vooral van dat poesje je zou er verliefd op worden .
    nou wil en betty wij wensen jullie weer veel plezier en laat je niet opeten in het oerwoud knuffel, bye

• 17 Februari 2013 - 19:54

Melissa Ed En Mandy:

Hallo Betty en Wil

Wat fijn om te lezen dat de vlucht zo goed is verlopen!
    En wat leuk om te horen dat je nichtje woezel en pip prachtig vindt!

vorige week moest Melissa voor controle terug komen bij het Sophia Kinderziekenhuis.
    gelukkig was alles goed qua haar darmpjes.
    De chirurg was alleen niet zo blij om te horen dat ze zoveel spuugt! dit had namelijk allang over moeten zijn.
    Nu wordt ze 25 Feb opgenomen voor onderzoeken.Ze krijgt weer een sonde ingebracht.
    Ze heeft nu nieuwe medicatie gehad om het spugen te verminderen.
    Helaas werkt de medicatie niet en spuugt nog steeds heel veel.

De chirurg heeft laten vallen als het spugen niet ophoud ze vermoedelijk weer een operatie ondergaat.
    Ik hoop dat door de onderzoeken snel er achter komen waardoor ze zo loopt te spugen.

Maar ook goed nieuws hoor!!!

Ze is alweer 7 kg en 63 cm!

lief uit Zoetermeer

• 19 Februari 2013 - 06:41

Tinie:

hi, where are you? lots of rain up here. hope to see you soon dat je even uit kan drogen.
    Liefs vanuit noosa .