Pamukkale: Laatste stukje Turkije - Reisverslag uit Hieropolis, Turkije van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Pamukkale: Laatste stukje Turkije - Reisverslag uit Hieropolis, Turkije van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Pamukkale: Laatste stukje Turkije

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

03 April 2008 | Turkije, Hieropolis

Hallo allemaal,

Het gaat ineens erg hard. We zijn nu in Pamukkale en hebben in Turkije nog 600 km te gaan. Het weer is nog steeds regenachtig maar tijdens het rijden hebben we nog geen regen gehad. Een ochtend wel natte sneeuw en behoorlijke kou.

We hebben inmiddels twee keer kennis gemaakt met de Turkse politie. Twee keer een prent voor te hard rijden. Aangezien de Turkse politie twee woordrn Engels spreekt (big problem) begrepen we pas na de tweede bekeuring wat het probleem was. Een motorfiets mag niet harder (op de snelweg) dan 70 km per uur in Turkije, volgens de politie (maar dit staat nergens beschreven). Het fantastische motorland is dus ineens voor een motorrijder erg onaantrekkelijk. Want met de snelheid van een kameel schiet het niet erg op.

Gezien de "fantastische" weersverwachtingen in Europa hebben we onze terugroute ook een beetje aangepast. We gaan nu via Griekenland met de ferry naar Ancona of Bari in Italie. Daar schijnt nog een beetje de zon. Vanaf Italie kunnen we in 3 dagen thuis zijn en kunnen we nog mooi een last minute boeken naar de zon om een beetje op te warmen en weer aan elkaar te wennen. En natuurlijk om Ado te zien promoveren.

De website is weer up-to-date en we plaatsen weer wat foto's bij dit bericht.

Groetjes,

Wil & Betty en al onze Turkse politievrienden.

:SMS update:: 7 april 2008 :
Hallo allemaal verwachten met een uur aan te komen in Acona Italie. Alles is goed en denken met 3 of 4 dagen thuis te zijn. Groetjes vanaf de Adriatische Zee Wil en Betty.nl

• 03 April 2008 - 11:51

Marco En Charlotte:

Hey vakantiegangers!

Dat wordt dus voorlopig geen turkse pizza meer eten begrijp ik ;-)..Laten we maar hopen dat in dit geval niet "3 maal is scheepsrecht" geldt.

Vanuit het momenteel redelijk zonnige Utrecht in ieder geval zeer goed nieuws, ik ben gisteren door de laatste selectieprocedure bij TNO gekomen, dus dat betekend dat ik binnenkort daar mag beginnen. Het betreft TNO - industrie en techniek in Delft en ik heb erg veel zin om er te mogen beginnen.

Met Charlotte gaat momenteel ook alles heel goed op school en heeft erg veel zin in haar co-schappen. De eerste co-schappen gaan over de nieren, dus ze kan gelijk mijn vader als proefpersoon gebruiken,haha.

Succes nog daar in Turkenland!

Groetjes,
    Marco en Charlotte

• 03 April 2008 - 14:55

Wil:

Hallo maar weer,
    wat een prachtige foto's zeg en wat zijn ze tegenstrijdig, nu weer met die sneeuw.
    Oh Wil wat zal je genoten hebben van die taartjes ze zien er in ieder geval erg lekker uit en het gaat je echt niet lukken hoor om die rotsblokken om te duwen. Ik ga straks weer op mijn gemak de site lezen. Wat gaat het snel he, geniet er maar goed van en vooral van de zon als die er is.
    Dikke kus van ons.

Wil, Willem, Kelly en Bibi

• 03 April 2008 - 17:15

Bob BH:

Stelletje wegpiraten!

Ik vind het wel een beetje vreemd dat je met een motor niet even snel als een auto mag rijden. Ga ik kijken bij de ANWB is het nog echt waar ook!!

Binnen de bebouwde kom:

Autosnelwegen:
    Motor 80
    Auto 120
    Auto met aanhanger 110

Er staat niet bij of een motor met aanganger sneller mag dus het is geen optie om naar een sleurhutje voor de motor te zoeken ;-)

Maar ach, dat mag jullie pret niet drukken want jullie hebben nog voldoende tijd over om het rustig aan te doen. Geeft ook wellicht nog de kans om ergens nog FF snel te genieten van de zon.

Doe voorzichtig en..... tot de volgende dag dat ik weer zo'n mooi verhaal van jullie mag lezen!!

Bob BH

• 04 April 2008 - 09:45

Paul Cousijn:

ik lees het altijd met veel plezier enmisschien wel een beetje jaloers op jullie jullie doen maar en het schijnt ook allemaal erg goed te gaan. Ik zie je wel een keer in nederland en dat van ado vergeef ik je natuurlijk\
    paul

• 07 April 2008 - 10:47

Rob Hoogendijk:

De laatste loodjes enz. Het is hier nu prima zonnig en hopelijk hebben jullie daar ook wat van op het laatste stuk. Kan me helemaal voorstellen dat je wat moet headbangen om zo'n tocht uit je hoofd te krijgen maar dat gedoe met ADO blijft me toch verbazen. Heb begrepen dat de Turkse politie aleemaal fans van Fenerbace zijn misschien heeft het daar iets mee te maken.
    Uiteindelijk zijn de Nederlandse wegen het snelst.
    Tot binnenkort.
    Rob

• 07 April 2008 - 12:39

Tamara :

he holla
    nou marco joloers op de vis die jullie hebben gevangen en ik op jullie reis !!
    en ik mis nu ook wel ons avond kletsen maar ik hoop dat ik je snel weer zie maar geniet nog maar dikke kus tamara

• 09 April 2008 - 11:30

Marga Otterloo:

Hallo Wil en Betty,
    Bijna thuis na zo'n schitterende reis, dat zal wel weer wennen zijn. Ik heb de foto's weer eens allemaal bekeken en vind het echt geweldig dat jullie dit hebben ondernomen. Die enorme vissen in Thailand, heb jij die allemaal zelf gevangen, onvoorstelbaar. Al die dingen die jullie hebben meegemaakt en gezien, echt fantastisch. Geniet maar lekker van jullie last minute reisje naar de zon.
    Liefs en groeten, Peter en Marga.

• 10 April 2008 - 17:13

Gérald & Petra Chris:

Hi guys!
    Bijna thuis, of misschien parkeren jullie net....
    Mooie reis hebben jullie gemaakt!
    'n Beetje jaloers hoor, wat een avontuur!

groetjes,
    Petra Christ
    Christy's Dierenjungle

• 18 Oktober 2008 - 19:02

Arnout Terlouw:

Hallo Wil en Betty,

Eindelijk weer wat tijd gevonden om een uurtje jullie fantastische avonturen te lezen - jullie maken echt heel wat mee - ben best wel een beetje jaloers! Het ultieme back packen maar dan met een motor als prive vervoermiddel. Je komt zo nog eens wat tegen...
    Zelf ondertussen alweer 2 weken terug uit Guyana. Prachtige trip, perfect georganiseerd, schitterende natuur met veel zwarte kaaimannen, reuzenotters etc..
    Het vissen was ook niet verkeerd. De waterstand was voor het mooie te hoog, waardoor de grote meervallen waarschijnlijk al hun pre-regenperiode trek begonnen waren, maar de rest was top. Zeven arapaima's gevangen, waarvan 3 grote (één van ongeveer 65 kg en twee van ongeveer 90 kg -niet slecht!). vedder enorm veel peacock bass met middagen van meer dan 50 stuk van 2-4/5 kg, grote payara's en veel soorten meervallen, waaronder natuurlijk ook weer onze geiefde roodstaarten tot ongeveer 20/22 kg. Ga zeker nog een keer terug!
    Zondag a.s ook naar Turkije, kijken of er een karpertje te vangen valt.
    Heb ondertussen ook met Paul rond de tafel gezeten in Nederland - voor de trip in augustus is alles ok - wil je nog mee?

Heel veel plezier nog en doe voorzichtig!

Gr.

Arnout

• 18 Oktober 2008 - 19:11

Joe Taylor:

dear betty and will
    please do not forget to email me in english when you return/Just to let will know nick and i have just returned from surinam we caught 6 lau plus other species to 156lbs I constantly think about you two
    all the best joe taylor