Tabriz: Happy New Year - Reisverslag uit Tabriz, Iran van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Tabriz: Happy New Year - Reisverslag uit Tabriz, Iran van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Tabriz: Happy New Year

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

22 Maart 2008 | Iran, Tabriz

Hallo allemaal,

Een laatste berichtje uit Iran. Vanuit Esfahan zijn we in 4 dagen naar Tabriz gereden. Het is nog steeds droog maar hebben we in de bergen wel tussen de sneeuw en in de mist gereden. Dit was
allemaal goed te doen.

Het is nu de 22ste maart. Iran viert op de 21 ste maart het Iraans nieuwjaar, gelijk met het begin van de lente en de klok een uur vooruit. Dit betekent dat heel Iran op vakantie gaat dus overvolle wegen, volle hotels en steden die uitgestorven lijken vanwege alle winkels die dicht zijn.

Morgenochtend vertrekken we naar Dogubeyazit (spreek je uit als dogbiscuit/ hondenkoekjes) in Turkije met als grootste uitdaging de grensovergang. Hier hebben we hele verschillende verhalen over gehoord. Van appeltje eitje tot hele drama's. Maar tot nu toe werkt een glimlach en vriendelijk zijn nog steeds erg goed. En nog een keertje benzine zien te krijgen. Dit blijft ook altijd een uitdaging. We gaan het morgen allemaal wel zien.

De motor rijdt nog steeds fantastisch en de ergste kou lijkt verdwenen te zijn uit oost Turkije. Het schijnt nu zelfs in Nederland kouder te zijn. Kortom Tukije wordt onze nieuwe uitdaging.

De website is weer bijgewerkt t/m gisteren en we hopen ook weer wat foto's te plaatsen.

Vanavond drinken we nog even een laatste alcoholvrij biertje op het mooie Iran en de sportieve successen van ADO. Wordt dagelijks via de telefoon en internet gevolgd.

Bedankt weer voor alle reacties.

Groetjes,

Wil & Betty en 100.000 chickenkebab(jes).

• 22 Maart 2008 - 13:25

Annek & Bert:

Hallo Betty & Wil,

Hier vanuit het koude Nederland wensen wij jullie beiden " Happy Easter ".
    Het weer hier is echt niet vrolijk en zeer laag (geen lente temperaturen), zoals verleden jaar.
    Wij lezen dat jullie het nog steeds goed af gaat, maar blijf genieten dat is het voornaamste.

Groetjes vanuit Zevenbergen

• 22 Maart 2008 - 15:35

Martha,Ben & Kids:

Hoi Betty en Wil,
    We hebben weer genoten van jullie bericht en ook de website weer gelezen, mooi met die foto uit Blijdorp (wij hebben hem er niet ingedaan)
    Lars zit in Zandvoort en die halen we morgenavond weer op.
    Annika had een mooie voorstelling vorige week in schouwburg.
    En we gaan ons maar, binnen, tegoed doen aan paaseitjes want de BBQ hoeft met dit weer de schuur niet uit.
    Dikke kus en groetjes van Annika, Lars, Martha en Ben

• 22 Maart 2008 - 15:35

Wil:

Hallo Lieverd,

Nou Gelukkig Nieuwjaar zal ik dan maar zeggen he. Nou het is hier inderdaad hardstikke nat en koud en dat heet dan lente. Het is bij jullie ook wel het ene uitsterste in andere zo in de woestijn en dan in de sneeuw. Ik ben wel een Beetje jaloers op die oliebollen van wil hij staat er dan ook echt bij te glunderen. Wat een mooie foto's weer. De website ga ik straks even bekijken. Hardstikke leuk ik heb vorige week Annika zien dansen. Morgen vindt het jaarlijks Passdiner plaats bij mij en dan zijn we met zijn 12e, dus ik ben net klaar met werken en ga zo alvast de nodige voorbereidingen doen. Met het gilmonster, oh oh, wat kan hij af en toe gillen gaat het uitstekend ik moet zo om hrm lachten als hij maar ziet dat er gegeten wordt dan gaat hij heel hard Hallo, Papa roepen of fluiten. Zo van vergeetje me niet. Natuurlijk vergeet ik hem niet.
    Ik wens jullie ook Fijne Paasdagen en Nieuwjaar toe.
    Dikke kus van ons.
    Wil, Willem, Kelly en bibi

• 22 Maart 2008 - 16:07

Jan En Patricia:

Hoi,

Prachtige foto's van die bergen waar ik vanuit het vliegtuig op weg naar India al vaak lekkerbekkend naar gekeken heb.
    Hopelijk zijn jullie binnenkort verlost van die "Nescafe-terreur", het is om gek van te worden in landen die toch bekend stonden om hun goede koffie.
    ADO blijft ook mij iedere week weer verbazen, iedereen schrijft al over de na-competitie terwijl het nog steeds niet zeker is of het hoofdgebouw dan nog wel aan het stadion vastzit. Wie weet wordt jullie foto genomen onder het ADO embleem nog geld waard.....
    Geniet nog effe lekker van de benzine prijzen waar je nu bent, gisteren gooide ik de Yamaha vol voor (ga even zitten) 31,00 eurie en ik had echt niet gemorst!
    Patricia is heel erg blij met haar nieuwe baan in het sjieke Vintage hotel in Quimperle (www.hotelvintage.com), ze komt vrolijk thuis.
    Blijf genieten, rij rustig, droom van een echt bakkie pleur en doe de groeten aan Harry.

Jan

• 22 Maart 2008 - 19:47

Peter En Lia:

leuk al die verslagen we volgen julie nog steeds, net een weekje met joep gewandeld in Sauerland een week sneeuw en veel wind dus erg koud, groetjes

• 23 Maart 2008 - 18:30

Stefan:

Hee luitjes,

Vrolijk pasen hier he :P

Nog steeds erg indrukkwekkend jullie verhalen en foto's. Zit nog steeds vol bewondering te kijken en te lezen (verbaasd Wil vast niks ;) ).

Hoop dat de grensovergang goed verloopt en dus geen drama's.

Met de kids en bep hier is alles goed en zo te zien kun je altijd nog Iran aan de bak :P

Groetjes,
    Stefan & fam.

• 24 Maart 2008 - 12:35

Mariska En Bas:

hallo saampies. hier valt steeds een natte sneeuwbui. Bas zit te springen om te gaan vissen. zondag gaan ze naar de visma. Oja enne Fatima je hoofddoekjes worden steeds leuker. maar waar is de baard van wil??? We zijn blij steeds te horen en te zien dat het jullie lekker vergaat. We genieten steeds van jullie prachtige foto`s. We horen weer snel van elkaar.hier is alles oke.
    lieve groetjes Rob, Maris,Bas en Bob

• 24 Maart 2008 - 19:08

Hans:

hoi altijd goed weer wat te horen.heb dankzij je link mijn paasdagen gevuld met de website en maakt allemaal veel indruk op mij laat staan bij jullie.hoop dat betty geen last meer heeft van haar arm.het enige wat waarschijnlijk zeker is is dat het weer hier slechter is.veel succes verder en alle gezondheid

• 25 Maart 2008 - 20:37

Marcel & Patricia:

Jongens, dat ziet er allemaal indrukwekkend uit zeg. Veel plezier verder. Liefs vanuit Den Haag

• 15 April 2008 - 21:12

Netty:

hoi luitjes, als je op Gran Canaria zit doe dan de groeten aan Augustin! (een 76-jarige man die is geboren in de kraer en er nu als kluizenaar woont! Je moet er maar zin in hebben.

groetjes van Netty

• 18 Oktober 2008 - 18:44

Riet Korving:

Hallo Betty en Wil

Wat een geweldig avontuur beleven jullie. Ik zit er elke keer van te genieten, van jullie verhalen. Geweldig! En de foto's zijn ook geweldig. Zo krijg je een beetje een idee hoe het er daar uitziet, en hoe de mensen er leven. Niets voor mij, maar wel heel bijzonder en interessant om te zien. Hier hebben we sneeuw gehad met de Pasen, was ook heel apart. Als ik het allemaal goed heb gevolgd hebben jullie al een heel groot deel van de reis achter de rug. Het stadhuis staat er nog steeds, dus doe maar rustig aan!

Heel veel plezier en een goede reis!!!

groetjes Riet Korving

• 18 Oktober 2008 - 18:48

Stuart Gillham:

Hi Betty and Wil.
    Today I got my Dutch friend to translate your adventure hope it is all going well every one here follows your progress even if we cant read it we are now up to date totally though. Betty could you do us a favour could you send a short testimonial to our web site in Dutch would be good so we can post it on the web site along with a picture if you both do you have one you would prefer? Very best wishes take care love from all at Krabi Stuart.

• 18 Oktober 2008 - 18:53

Hart Van Nederland:

Beste Wil en Betty,

Dank voor jullie snelle reactie. De reden dat ik op jullie site een bericht zette, is in verband met de film van Geert Wilders die binnenkort uitkomt. Daarvoor zijn wij op zoek naar Nederlanders in het (islamitische) buitenland die als de film straks uitkomt de stemming daar kunnen beschrijven. Ik zag dat jullie al een tijd weg zijn, dus ik weet niet eens zeker of jullie begrijpen waar ik het over heb. Wilders heeft een film over de Koran gemaakt. Verwacht wordt dat die over enkele dagen op zijn site zal verschijnen. De regering vreest reacties (a la de Deense cartoons) in moslimlanden als de film beledigend is ten opzicht van moslims/de Koran. Vandaar dat we het belangrijk vinden nu al contact te leggen met een aantal Nederlanders in het buitenland, zodat we straks snel contact kunnen leggen. Zouden jullie, als jullie dat willen, mij jullie mobiele nummer kunnen sturen via email (als jullie überhaupt een mobiele telefoon bij jullie hebben…).

Alvast bedankt voor de moeite. En als ik het zo zag op jullie site, zijn jullie werkelijk een prachtige reis aan het maken!

Met vriendelijke groet,

Wouter Berenschot