Esfahan: In het midden van Iran - Reisverslag uit Eşfahān, Iran van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Esfahan: In het midden van Iran - Reisverslag uit Eşfahān, Iran van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Esfahan: In het midden van Iran

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

16 Maart 2008 | Iran, Eşfahān

Hallo allemaal,

Vanuit Kerman zijn we naar Yazd gereden. Hier hadden we een prachtig hotel in de oude stad met een mooie binnentuin waar het overdag en 's avonds goed toeven was. Het eten was er ook goed. Zeker voor Iraanse begrippen. In Yazd kwamen we de eerste toeristen weer tegen en dat was even wennen. Er was zelfs een Nederlander bij.

Na Yazd zijn we naar Esfahan gegaan waar we nu 3 dagen zitten. Esfahan is een grote moderne stad met een aantal schitterende moskeeën en andere bezienswaardigheden. Op dit moment hebben we te maken met een enorme storm maar naar verwachting is deze maandag over. Dit komt goed uit want maandag vertrekken we voor onze laatste week in Iran. We zullen waarschijnlijk de volgende plaatsen aandoen: Kashan, Hamadan, Zajan en Tabriz.

De komende week gaan we de bergen in en verwachten we sneeuw, kou en regen. Kunnen we vast wennen aan de kou en sneeuw in Turkije.

Op 21 maart vieren ze hier het Iraans Nieuwjaar. Heel Iran gaat dan twee weken met vakantie en dan schijnt het overal een drukte van jewelste te zijn. Dan is het vinden van een slaapplaats een uitdaging.

De website hebben we net geupdate t/m gisteren en bij dit bericht zullen we nog wat foto's plaatsen. We kunnen het niet controleren omdat xs4all geblokkeerd wordt.

website:

Iedereen weer bedankt voor de emailtjes en berichtjes. Dit wordt door ons ontzettend gewaardeerd.

groetjes,

Wil & Betty en 100.000 moskeeën

• 16 Maart 2008 - 09:26

Annika En Lars:

Hallo ome Wil en tante Betty,
    Fijn dat we weer wat foto`s van jullie zien, Lars ziet tante Betty liever zonder hoofddoek.
    Gister is de verjaardagsvisite geweest en dat was hel leuk. Ik heb nu alles van LegoCity en nog veel bonnen voor Bartsmit
    Dus dat zit wel goed.

Vandaag ga ik optreden in het grote theater in Zoetermeer eerst in de middag en dan ook nog een voorstelling in de avond wel tot 09.00 uur.
    Ik denk dat buurman scott wel opname maakt en dan kunnen jullie dat zien als je terug bent.

dikke kussje van Lars en Annika
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 16 Maart 2008 - 11:44

Wil:

Hallo,
    Wat was het leuk om je weer te horen Betty.Je bent dus ook al op de hoogte van alles hier. Vandaag is het erg slecht weer en ik ga straks, naar Zoetermeer voor een optreden van mijn nichtje te bekijken en nu lees ik net het berichte van Lars en Annika dat ze ook mee doen, dus misschien zie ik ze wel. Nou lieverds, geniet er maar van, wat gaat het snel om he.
    Betty, Lars heeft wel gelijk vind ik hoor wat die hoofdoek betreft.
    Doe voorzichtig.
    Dikke kus van ons.
    Wil,Willem, Kelly en Bibi

• 16 Maart 2008 - 15:54

Hans:

niet te geloven wat jullie allemaal zien,is dit nog wel te verwerken of gaat er een hoop langs je heen en zie je het thuis wel.het valt mij op dat ik jullie helemaal niet in moterpak zie,doe je die vlug uit vanwege de hitte of is de snelheid daar zo laag dat je hem niet aan doet in ieder geval de groetjes uit een vies zoetermeer

• 17 Maart 2008 - 12:28

Bernadette En Remco:

Hallo Wil en Betty,

wat een belevenis jullie reis. Al die indrukken wij hopen dat jullie alles goed kunnen vastleggen zowel op film/foto als in jullie hoofd. Leuk het uitgebreide verslag wat jullie doen. Ik denk dat jullie heel wat mensen op een idee brengen. Geniet ervan en wij wensen jullie nog goede en veilige kilometers.

Hartelijke groeten,
    Remco en Bernadette
    (Wolf Camper)

• 20 Maart 2008 - 20:43

Bob BH:

Hoi Wil/Betty,

Zo te zien gaat alles naar wens en komen jullie geen onoverkomelijke problemen tegen. Fijn!

Regelmatig zit ik te gluren of er updates zijn en als ze er zijn probeer ik ze direct te lezen. Het ziet er allemaal spannend en interessant uit. Of ik dit ooit zou doen betwijfel ik ;-)

Wat betreft de eretribune in dat voetbal stadion. Zijn dat niet die geel groene kuipjes uit het Zuiderpark??
    Laatste tijd gaat het met die gasten best wel aardig. Wellicht zit er nog een periode titel aan te komen....

Ennuh, blijf nog maar effetjes weg uit Europa. Vandaag is het in Duitsland en Tsjechie (+100 auto's die elkaar van dichtbij aan het bekijken waren) helemaal mis met sneeuwstormen en zo.

Het ga jullie goed!

Bob

• 21 Maart 2008 - 13:31

Hart Van Nederland:

Beste Wil en Betty,

Voor ons programma zijn wij op zoek naar Nederlanders die zich in islamitische landen bevinden. Mochten jullie nog zeker een week in Iran zitten, zouden jullie dan via email contact met mij op kunnen nemen (wouter.berenschot@sbs.nl)

Met vriendelijke groet,

Wouter Berenschot
    Hart van Nederland

• 18 Oktober 2008 - 18:55

Nasrin From Iran:

Dear Betty

how r u betty and also ur husband
    i am nasrin ( the girl that u visited in iran ). i hope u have had a good time in iran .
    i promised u to send my mail .this is my mail address . send me mails if u like .
    i forgot to ask ur husbands name , i like to know his name too
    forgive me if i have mistakes in english garmmer or also writing
    i want to know if u chat
    (coolgaggirl ) its my id ,

Bas:

Hallo Betty en Wil,
    Hoe gaat het ?
    Hier gaat het goed.

Vandaag moest Fc Den Haag uit spelen tegen Fc Emmen.
    Den Haag heeft met 1-2 gewonnen!
    Ze staan nu 5e in de jupilair ranglijst.
    En voor de periode staan ze 2e.
    Nu nog 5 wedstrijden, dus op naar de playoffs.

Succes met de reis terug.
    Ik zie jullie snel weer.

Groetjes Bas