Chennai : eerste bericht - Reisverslag uit New Delhi, India van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Chennai : eerste bericht - Reisverslag uit New Delhi, India van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Chennai : eerste bericht

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

24 Januari 2008 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

Afgelopen zondag hebben we afscheid genomen van onze tweede thuishaven ‘Bangkok’.
Na een vlucht van 3 en een half uur en een taxirit van een half uur kwamen in de wijk Egmore aan. Het door Patricia aangeraden hotel met binnenplaats voor de motor was volgeboekt dus moesten we zoeken naar een alternatief, ook met binnenplaats.

Dat vonden we al vrij snel om de hoek. Een redelijk alternatief voor Indiase begrippen. (Niks voor jouw Nico). Maandagochtend kregen we de eerste tegenvaller in onze vakantie. De motor was nog op zee en werd nu dinsdag pas verwacht. Niet twee dagen eerder maar twee dagen later. Inmiddels is het donderdagmiddag en is de motor wel gearriveerd maar zit nog steeds in de container. Dit kan nog wel een aantal dagen gaan duren. Het vervelende van dit alles is dat we steeds beschikbaar moeten zijn. Zitten nu hele dagen op een klein kamertje te wachten en bellen regelmatig zelf met de agent. Gelukkig zitten we naast een geweldig vegetarisch ( dit is zonder vlees dus) restaurant. Om de beurt halen we bij de take away zwarte koffie, lekkere lassies en pittige samosa’s. Gistermiddag wisten we dat er niets van ons werd verwacht en zijn we met een privé taxi naar de hoogtepunten van Chennai geweest. Een prima toertje waarbij we meteen alle hoogtepunten van Chennai hebben gezien. ( zie foto’s) Niet echt bruisend hier maar in de rest van India is natuurlijk wel veel meer te zien en te doen.

In het weekend werkt de douane niet. Mochten we dan toch tot maandag moeten wachten boeken we het weekend nog twee dagtochten. Ibiza zal het niet worden maar Pondicherry en nog wat cultureels met tempels, moet wel gaan lukken.

Door al deze perikelen gaat het vissen op Masheer in de Cauvery River waarschijnlijk niet lukken en missen ook de ontmoeting met Jeroen.

Gelukkig staat Ado weer volop in het nieuws. Gaat dus als vanouds ( of we niet weggeweest zijn) met de club.

Zodra we de motor voor het hotel hebben staan sturen we nog snel een berichtje. Dus no worries, wij vermaken ons wel!

Groetjes uit een saai Chennai ( duidelijk geen De Haag of Bangkok)

Wil & Betty en zeker 5000 kakkerlakken.

  • 24 Januari 2008 - 11:43

    Rob Hoogendijk:

    Allemaal kleine tegenslagen? Ik zie alleen maar foto's van enorme vissen, zwembaden en veel reisplezier. ADO blijft toch een groter probleem maar ook dat komt allemaal goed. Reis ze!!
    Rob

  • 24 Januari 2008 - 11:46

    Wil:

    Hallo lieverds,
    Wat een pech zeg ! Wat onzettend jammer en wat onzettend lief dat je me hebt gebeld Betty, helaas was ik met een klant bezig, baal best wel dat ik niet heb opgenomen, maar ja, ik wist natuurlijk niet en dat verwachtte ik al helemaal niet dat je zou bellen.
    Hardstikke lief maar je hoeft me niet opnieuw te bellen hoor, is veel te duur,ik heb je stem gehoord en ge berichtje geluisterd en volg jullie natuurlijk via de site.
    Hier erg rustig en ook saai. Ik heb niet veel te doen. Had het even heel druk met honden maar die zijn weer allemaal klaar en geen nieuwe aanmeldingen. Salonklanten ook erg stil veel afbellers vanwege griep. Ben dus maar weer de serre aan het opknappen. Met de klein man gaat alles prima, eet goed en is vrolijk. Volgens mij zegt hij Bibi, meteen beetje fantasie, je hoort niet echt wat hij zegt maar het is wel mijn stem. Misschien wil ik het wel horen hoor,haha. Heel triest er is wel een konijntje overleden, gelukkig in mijn armen, had het erg benauwd en bij de dierenarts een afspraak hebben we niet gered. Met de hondenmeisjes gaat het gelukkig goed.
    Nou een heel verhaal, maar zo zijn jullie ook weer op de hoogte.
    Dikke smakkers van ons.
    Wil, Willem, Kelly en Bibi en de rest.

  • 24 Januari 2008 - 12:51

    Mariska:

    Hallo Betty en Wil

    wat vervelend die tegenslagen en jammer dat de vis afspraak nietdoor kan gaan dan.
    denk je alles goed geregeld te hebben. hier gaat alles verder lekker zijn drukke gangetje. Ik hoop voor jullie dat de motor snel uit de contaier komt en dan kunnen jullie je weg vrevolgen.
    lieve groetjes van ons

  • 24 Januari 2008 - 13:07

    Ed Van Der Kruyk:

    Het zit wel eens mee en ook wel eens tegen. Vervelend om te lezen dat je nog niet verder kan. Was Wim Bosman Air & Ocean wellicht toch een betere keuze geweest? Geintje ! Ik hoop dat het snel wordt opgelost en afgewikkeld zodat jullie eindelijk kunnen gaan rijden.

    Veel plezier en nog een goed verblijf.

    Ed

  • 24 Januari 2008 - 20:11

    Frans En Linda:

    he,vakantiegangers hier eens een berichtje van ons ik kom niet zo veel aan de computer omdat linda tekst en uitleg moet geven,best lastig.maar goed ik hoor wel van haar dat er berichten van jullie zijn en foto`s en wel hele mooie foto`s daaruit is op te maken dat jullie het enorm naar je zin hebben,lekker uitgerust op thailand,om vervolgens aan de lang verwachte rit vanuit india terug naar huis te maken,beetje pech met de motor in de haven maar dat zal toch wel goed komen,ik denk dat het een spannende rit gaat worden,kijk beide goed uit geniet er van en kom heel thuis.p.s zal nog wel een tijdje duren maar toch.he wil ik begrijp dat je alles leest over den haag maar het zit niet allemaal mee,postma pleite naar engeland,william vloet stopt er mee na dit seizoen,weer een hoop trammeland bij diverse wedstrijden en gaat zo maar door.ik stop er mee om over voetbal te praten,we schieten hier niks mee op.waar ik wel mee bezig ben,de onderlijnen voor de meerval,alleen wat is de lengte,50cm,75cm,100cm,misschien bij een volgend berichtje lees ik het wel.nou voor de rest gaat alles goed met ons,druk,druk,en nog eens druk.nogmaals heel veel plezier en een goeie reis terug,doe het rustig aan,groet frans en linda.

  • 25 Januari 2008 - 09:31

    Stefan Elzing:

    Hee Betty en Wil,

    Bale van de motor, ik hoorde het al van Poelenjee :-(. In ieder geval wel positief dat de motor is aangekomen!

    Maarja jullie kennende vermaken jullie zichzelf daar wel (op dat wachten na dan).

    Ik lees het wel wanneer jullie rijden, geniet nog ff van de rust :)

    Groetjes,
    Fam. Elzing

  • 26 Januari 2008 - 15:20

    Nico:

    Eeej Wil en Betty.
    Een reisje India kan ik nu wel op me buik schrijven, M. heeft meeglezen. Toch wil ik de TaJ Mahal een keer zien. Nja ik wacht wel tot ze daar ook Elzing hotels hebben zonder huisdieren ;)

    Hier gaat alles ook ze gangetje, ik ben nog even vervelend als een paar maanden geleden. Toch houden ze het nog met me uit.

    Goed te horen dat je motor uiteindelijk is aangekomen, nu duimen dat alles nog in orde is, anders stuur ik Theo wel ff langs, we zijn de rotste niet.

    Ik hoop voor jullie dat je aansluiting kan vinden voor je uitgestippelde route en ontmoetingen. Ik blijf jullie volgen.....

    Have fun!
    Nico

  • 26 Januari 2008 - 18:43

    Brigitte:

    ha die Wil en Betty,

    Het ziet er allemaal fantastisch uit hoor, geweldig! krijg zijn om mijn koffers te pakken hahaha. Jammer dat ik jullie nu al twee keer gemist hebt terwijl jullie belden. Volgende keer beter. Heel veel succes en ik hoop dat jullie snel op de motor verder kunnen.

    Groetjes
    Brigitte en natuurlijk ook van Alex en een dikke kus van Renske

  • 26 Januari 2008 - 18:51

    Tante:

    Hallo, hier weer even een berichtje van tante...
    Vandaag 26 januari, zijn Brigitte en Renske hier en kan ik jullie dus weer een berichtje sturen. Weer genoten van de mooie foto's, maar Wil die vis die je met z'n drieen opbeurt, vind ik wel een beetje slap hoor van je, dat je dat niet alleen doet..... geintje!!!
    Verder wens ik jullie een voorspoedige reis op de motor en krijgen jullie de groetjes van Frans en Wil van Bielder.

    groetjes en kijk uit.
    Edith

  • 27 Januari 2008 - 19:53

    Dennis:

    Wil, zo te lezen gaat het goed met je.
    Goed om te lezen, als ik die foto's uit Thailand zie zou ik ook zo terug willen, maar dat zit er ff niet in.
    Met de gaslaanboys gaat het ook prima.
    Jan kan er nog steeds geen klotuh van en ik ook niet.
    Met Feyenoord gaat het ook kut.
    We hebben weer een neus gekocht, ze leren het ook nooit in het dwaasgebouw.

    Wil en Betty een goede reis verder.

  • 30 Januari 2008 - 08:06

    Martha, Ben & Kids:

    Hallo Wil en Betty,
    Hier gaat alles z`n gangetje.
    Iedereen weer vrij van de griepklachten en de dagen worden weer wat langer.
    Wij kijken met veel plezier naar jullie foto`s en Lars wil weten of je bij het ontbijtje wel je bordje hebt leeggegeten.
    We hopen dat de moter snel vrij komt en kijken uit naar het volgende bericht.
    Dikke kus van Annika, Lars, Martha en Ben

  • 30 Januari 2008 - 20:11

    Ben:

    Hoi Betty en Wil,
    Je pakje uit Thailand is vandaag aangekomen.
    Groetjes Ben

  • 31 Januari 2008 - 13:30

    Tamara :

    he hallo
    jammer voor jullie dat de motor er nog niet is , he maar je haar zit nog goed ! maar dat is niet zo gek met zn ontbijtje haha veel plezier nog
    xx tamara

  • 05 Februari 2008 - 08:42

    Esther:

    Hoi betty,
    Ik heb je foto's bekeken en je ziet er erg gelukkig uit en de omgeving prachtig mooi. Het is je zo gegunt! Leuke vriend, leuke reis, leuke meid. Super!!
    groetjes Esther Nieuwmans Loosduinen

  • 07 Oktober 2008 - 17:55

    Sean & Noi:

    Hello will and betty this is sean at gillhams fishing krabi hope every thing is going safe and well and all your traveling is going to plan it was great to have you both hear had a brilliant time hope it was the same for you will keep in touch let me know how you are getting on look forward to hearing from you keep well and be safe all the best.

    Sean noi


  • 18 Oktober 2008 - 18:28

    Tante Tinie:

    hello betty & wil
    kan jullie web link niet krijgen jammer genoeg,
    love
    tinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil en Betty

Sabbatical van 8 december 2007 tot 1 juni 2008. Eerst naar Thailand, dan India, Pakistan,Iran, Turkeije, Griekenland, Albanie, Italie, Zwitserland, Frankrijk, Belgie en dan weer terig in Nederland. De eerste weken in Thailand zijn met openbaar vervoer. In India staat onze motor klaar om terug te rijden naar Den Haag.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 66842

Voorgaande reizen:

09 Februari 2013 - 16 Maart 2013

Honeymoon in Down Under

14 December 2011 - 14 Januari 2012

Thailand 2011-2012

08 December 2007 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: