Hampi : een verademing! - Reisverslag uit Hampi, India van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Hampi : een verademing! - Reisverslag uit Hampi, India van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Hampi : een verademing!

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

05 Februari 2008 | India, Hampi

Hallo allemaal,

Vandaag een berichtje uit Hampi.Toen we vrijdag uit Chennai zijn vertrokken, heeft het ons twee lange rijdagen gekost om naar Hampi (672 km) te komen.

De wegen waren van heel goed tot heel slecht. Zeg maar eigenlijk geen weg.
In Hampi aangekomen bleek dat het dorpje voor 3 dagen was afgesloten vanwege het bezoek van de president.

Dan maar weer terug naar Hospet. Daar was haast geen hotelkamer meer te boeken. Gelukkig vonden we bij een van de laatste hotels nog een dure kamer met een warme douche en ons eerste koude biertje.

Inmiddels zijn we nu twee dagen in Hampi en hebben geen verkeerde keuze gemaakt om hiernaar terug te keren. Hampi is klein, autovrij en heeft wat. Maar daar vertellen we de volgende keer meer over.

Door de vertraging in Chennai, Hampi en de erge slechte wegen ( kost teveel tijd) hebben we besloten onze route weer aan te passen. Vanuit Hampi gaan we richting noorden en niet naar Goa. Nadat we deze keuze hadden gemaakt spraken we een Nederlandse vrouw, die in het zuiden van Goa verblijft. Die wist te vertellen dat het daar nu net Benidorm is maar dan met allemaal Engelse bejaarden
(overwinteraars).

De website is vanaf het vertrek uit Bangkok tot Hampi bijgewerkt:

De hele website is te bekijken via:

Verder hebben nog nieuwe foto's bij het bericht: The Eagle has landed geplaatst en plaatsten we vandaag ook foto's bij dit bericht.

Groetjes,

Wil & Betty en 10.000 stenen en tempels.

• 05 Februari 2008 - 11:14

Rob Hoogendijk:

Aan deze kant stijgt nog steeds het respect maar ook de jalouzie. Als ik dat allemaal zo lees zou ik er het geduld niet voor hebben. Petje af!! Jullie maken zoveel me en zien zoveel mooie dingen.
    Nog heel veel mooie km's
    Groet Rob
    P.s
    Bij al deze mooie ervaringen moet Will ADO maar ff vergeten

• 05 Februari 2008 - 11:56

Wil:

Hallo,
    Wat fijn dat jullie zijn aangekomen wat een prachtige foto's. Wat geweldig die olifanten zo dichtbij. Hier alles goed. Met het kleine groene monster gaat het uitstekend hij is erg vrolijk en zingt lalala.Morgen kan ik mijn "nieuwe" autootje (bwjr.1996) ophalen een opel tigra. Erg veel gedoe geweest om de kapotte auto uit de garage te krijgen.
    Heel veel plezier en neem er een lekker biertje op. Tot het volgende bericht.
    Dikke kus
    Wil, Willem, Kelly en Bibi

• 05 Februari 2008 - 12:06

Mariska:

we kunnen wel aan jullie zien dat jullie het onwijs naar de zin hebben. zeker onder die mooie kleur klamboe. He Wil??
    het is echt een hele andere wereld.
    Gaaf zo dicht bij een grote olifant. geniet nog van de km`s die jullie voor de boeg hebben.
    hier stormt het voor de zoveelste keer.
    die oudjes hebben het goed bekeken in Goa. Lekker warm. nou hele lieve groetjes van ons de houtjes

• 05 Februari 2008 - 12:58

Patries:

Jammer van Goa, die vrouw heeft vast niet verder gekeken dan haar neus lang was en haar strandlaken.
    Fijn dat jullie het verder naar je zin hebben. Morgenavond kan ik meer mailen i.v.m. mijn onderzoeken. Ik heb bloedarmoede en ben positief getest op malaria, maar dat kunnen ook de anti-stoffen zijn. Dat weet ik morgen (woe). LIEFS

• 05 Februari 2008 - 13:41

Anneke & Bert:

Hallo fampies,
    goed te horen dat het jullie nog steeds goed gaat, al zijn er wat tegevnvallertjes.
    Daar sllan jullie je wel door heen, en bij zoveel moois is dat gauw vergeten.
    Wij wensen jullie nog veel meer van dat moois en een behouden rit.
    love you much, Anneke en Bert

• 05 Februari 2008 - 15:40

Hans:

hoi hoi,jullie zijn dan wel weer weggereden maar ik ga ervan uit dat die president er voor jullie was.Lijkt me vrij normaal.Goed dat de berichten weer positief zijn,ongelofelijk dat je twee dagen doet over zo een afstand,en dat terwijl je de wegen nog goed vind.Maak er wat moois van en hou alles gezond.trouwens wil,wat zal jij lekker geslapen hebben onder je roze klamboe,is ook wel een lief kleurtje voor thuis toch? tot horens

• 05 Februari 2008 - 18:47

Annika:

Lieve Ome Wil en Tante Betty,
    We hebben de nieuwe foto`s gezien. Gaat het goed?Met mij gaat het heel goed.Ik heb nieuwe schaatsen gekregen en een nachtje bij Sanne geslapen en naar Meijendel, bij Macdonalds gegeten en daar Twister gekregen als jullie terug zijn moeten we dat maar gauw spelen.
    Dikke kus Annika
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 05 Februari 2008 - 19:30

Jeroen Otterloo:

Hallo Betty & Wil,net de voicemail van Wil afgeluisterd. Ben net 3 dagen terug uit India Jammer dat onze ontmoeting is misgelopen.Maar gelukkig zijn jullie nu op weg.Wil gefeliciteerd met die mooie Arapaima's !! Super.Wij hebben 2 fantastische weken in Galibore gehad,erg goed bevallen ook met de Engelsen.Helaas werd er door niemand echt grote Masheer gevangen.Er zat veel kleine vis in de rivier.Grootste vis in 2 weken was een 56 lbs. door een Engelsman.Ik heb tot zo'n 35 lbs. gevangen. Maar zeker voor herhaling vatbaar. Veel succes bij het vervolg van jullie reis ,ik blijf jullie volgen!

Groeten Jeroen &Janneke

• 06 Februari 2008 - 02:04

Tinie:

heb eindelijk jullie nieuws ontvangen via Ton. Ziet er allemaal erg mooi uit.
    Wat een mooie photos.Enjoy the volgende stage van jullie trip.
    Lots of love
    Peter & Tinie

• 09 Februari 2008 - 17:46

Maurice & Linda:

Hoi hoi,

Goed om te horen (lezen) dat jullie eindelijk onderweg zijn heeft ff geduurd... Zo te zien een indrukwekkende reis maar erg mooi. Kan niet wachten tot wij naar Mexico vertrekken maar ja nog even wachten. Met ADO lijkt het ook beter te gaan zowel financieel als sportief :-) tegen Telstar 3-0 gewonnen was er zelf helaas niet bij. Het lijkt erop dat de gemeente op een of andere manier de schuld kwijtscheld in ruil voor het hoofdgebouw van de bobo's. We wachten maar weer af. Misschien dat alles nog goed komt maar had er weinig vertrouwen in. Nou dus rustig aan en geniet van de vele km's !!

gr,

Maurice & Linda

• 07 Oktober 2008 - 17:59

John Davies:

Will & Betty
    Your journey looks wonderful and I hope all is well. Alastair and I are now back in cold and dreary England.
    Whilst still at Gillhams, Alastair took a fall and twisted his ankle, causing him a lot of pain. It also caused him problems on the flight home, he managed to get to Abu Dhabi ok and then the pilot of the next plane refused to carry him without a certificate to say he was fit to fly. By the time Alastair had sorted the problem he had been stuck at Abu Dhabi for 13 hours.
    After Alastair had left my wife, Pat, joined me in Bangkok and we flew back down to Krabi, the intention was a couple of days at Gillhams until we found a nice hotel. However Pat immediately fell in love with Gillhams and we spent 10 days there using it as a base to go out and enjoy the touristy things.
    Whilst flying home we went over Iran and Iraq and all we could see was snow, will it be like that by the time you get there? if so I don't think I would fancy that part of the journey.
    Anyhow, thanks for your emails and I will carry on watching your progress. unfortunately the language problem means I cannot read your exploits, but I am enjoying the photo's