Jaislamer: groeten uit de woestijn - Reisverslag uit New Delhi, India van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Jaislamer: groeten uit de woestijn - Reisverslag uit New Delhi, India van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Jaislamer: groeten uit de woestijn

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

22 Februari 2008 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

We zijn al een aardig eind in India gevorderd en zitten nu in een van de meest indrukwekkende plaatsen die we hier gezien hebben nl. Jaisalmer. We hebben hier een prachtige kamer boven de ingang van het fort met een werkelijk schitterend uitzicht. De weg hiernaar toe gaat dwars door de Thar woestijn is bijzonder goed. De natuur is schitterend. De temperatuur is nu wel al aan het stijgen, een graadje of 40 is het wel overdag en ’s nachts koelt het wel een beetje af maar niet echt veel.

De afgelopen dagen hebben wij allebei last van een griepje of virusje wat ervoor zorgt dat we het effies een beetje rustig aan moeten doen en niet alles kunnen zien. Erg jammer want er is een 3 daags Desert festival aan de gang wat bijzonder kleurrijk is. We hebben daarom besloten om nog een dag langer hier te blijven om een beetje op krachten te komen en nog wat te kunnen zien.

Morgen vertrekken we naar Bikaner en vanuit daar naar Amaritsar waar we volgende week woensdag of donderdag de grens naar Pakistan richting Lahore gaan oversteken.

Voor de liefhebbers: we hebben besloten om de meest oostelijke route te nemen door Pakistan. ( Lahore, Multan, Sukkur, Quetta, Dalbandin, Taftan). Deze route loopt wel door Baluchistan maar de weg schijnt wel een stuk beter te zijn. De noordelijke route schijnt bijzonder slecht te zijn en degene die hem gedaan hebben worden ’s nachts nog gillend wakker.

Wanneer we weer kunnen mailen kunnen we niet zeggen maar de website is t/m gisteren bij gewerkt en we zien de reacties weer graag tegemoet.

Groetjes,
Betty & Wil en 100.000 kamelen.

• 22 Februari 2008 - 10:54

Paul Cousijn:

betty ik heb het nog niet doorgenomen maar zal dat ongetwijfeld doen. Het lijkt mij weer een fantastische reis. doe die hagenees van je de hartelijke groeten

paul cousijn

• 22 Februari 2008 - 11:33

Gisela:

Hoi Betty en Wil,
    Het ziet er allemaal fantastisch uit.Wat een mooie reis maken jullie.Hopen dat jullie weer snel een beetje opknappen, en we horen wel weer.
    Aankomend weekend zien we Ben en Martha ook weer, dus dat is wel gezellig.
    Nou de groetjes van ons allemaal en een hele goede reis verder.
    Groetjes Gisela

• 22 Februari 2008 - 11:42

Linda En Frans:

Hoi Lieverds,
    Hier een berichtje vanuit het natte Den Haag. Het is de hele week koud ('s nachts -6), maar droog en zonnig geweest. Vanavond (22/2) speelt ADO dus natuurlijk moet het dan regenen. De laatste krantenkoppen over ADO: ADO failliet, ADO niet failliet, ADO gered, ADO wiebelt op het randje van een faillissement, Gemeente steekt ADO helpende hand toe. Gemeente moet nog beslissen en ga zo maar door. 't Wordt volgens mij nooit (meer) wat met die groen/gele kanaries.

Vervelend dat jullie een virusje hebben opgelopen, hoop dat het niets ernstig is. Wel prachtige foto's, wat een rijke cultuur heeft India, maar ook nog wel heel veel armoede.
    We houden jullie op de hoogte van de (wan)prestaties van ADO.
    Groetjes en kusjes van Linda en Frans en rij voorzichtig.

• 22 Februari 2008 - 12:26

Jan En Patries:

Een hele goede en veilige en onvergetelijke verdere reis toegewenst. We denken veel aan jullie.

• 22 Februari 2008 - 14:57

Mariska:

Hallo. Leuk uitkijkje zo. Wil lijkt wel op Aladin. en een prettige uitrust plaats voor jullie motor. ja die mag ook wel een beetje verwent worden. Die foto van die blauwe stad is prchtig. We hopen dat jullie snel weer op het motortje zitten, dus snel beter worden. Hier gaat alles goed. Ff een weekje vakantie. Vele lieve groetjes van ons.
    Rob Maris Bas en Bob

• 22 Februari 2008 - 15:16

Hans:

voor wat ik zo zie is het geen straf om nog een dag te blijven.zoals wij het kunnen volgen word het mooier en mooier en mooier.hoop wel dat jullie weer heel snel opknappen.goeie reis over de "goede"weg,nog geen heinwee naar een stukje asfalt?

• 22 Februari 2008 - 18:22

Wil:

Hallo,
    Wat vervelend dat griepje of virus. Hoop dat jullie snel opknappen. Wat een mooie foto's weer en leuk jullie motor in de kamer. Met Wimpie gaat het nog steeds goed. Verder heb ik op dit moment enorme problemen met internet, om een lang verhaal kort te maken, heeft tiscali mijn beveiliging eraf gehaald dus mail ik ook zonder beveiliging, maar wilde toch even reageren op jullie mail en ben nog steeds bezig om hulp te krijgen wat mnaar niet lukt via tiscali. Ik word er onwijs zenuwachtig van. Verder hier alles wel goed.
    Dikke kus van ons, sterkte en weer goeie reis.
    Wil, Willem, Kelly en Bbi

• 22 Februari 2008 - 21:01

Anneke & Bert:

Hallo lieve griepers, ja dat kan je overkomen ook in dat koude natte holland, gelukkig begreep ik dat het niet al te lang duurde. Wat hebben jullie weer veel moois gezien, en veel beleefd. Was dat nou echt limonade of toch maar gewoon water? nou ja de dorst moet gelesd worden waar mee dan ook. Goed dat jullie nog een dagje extra blijven want je moet alles meepakken, dan weer een mooie route door pakistan nou geniet maar volop. Wij gunnen jullie het van harte en kijken uit naar het volgende bericht en foto's. bye bye zwaai zwaai

• 25 Februari 2008 - 20:38

Tonny:

Hallo Betty en wil , je hoeft niet te vragen of jullie gek op vissen zijn, wat een prachtige excemplaren, en wat een prachtige reis,mooie foto's mooie verhalen. Geniet met volle teugen.
    Lieve groeten van Tonny je weet wel die assistente van Burger.

• 26 Februari 2008 - 10:59

Wil:

Hoi wil en Betty,

Ik hoop dat jullie weer zijn opgeknapt. Heb de site bekeken en het verhaal weer gelezen. Er gspannend allemaal. Sinds vanmorgen is er hier weer rust. Er is een extern iemand geweest om mijn internet te beveiligen. Die had het zo voor elkaar. Dus ik heb weer rust. Met de kleine jongen gaat het goed. Hij is echt helemaa thuis. Heeft het helemaal naar zijn zin als ik in de kamer ben. Roepen, gillen en gezellig en snoepen natuurlijk. Hij trekt alleen de servetten onder uit zijn kooi. De boef.
    Ik wacht weer in spanning op het volgende berich.
    Dikke kus van ons allemaal.,
    Wil, Kelly en Bibi

• 07 Oktober 2008 - 18:04

Ben Dat:

Hoi Betty en Wil,

Fijn om weer wat te horen.

Ik zit nu ook met griep thuis.

Tinie had meer dan 8 uur vertraging en we zijn zondag met haar op stap geweest, het weer was herlijk en we zijn eerst naar de wildwaterbaan en toen naar de skibaan gegaan. Daar hebben de kinderen en ik nog geschaatst .

Martha heeft contact opgenomen met Tony maar die zijn twee weken met vakantie.

Maar ze vergeet het niet hoor.

Zorg dat jullie gauw beter worden en we horen wel weer.

Groetjes,

Ben

• 07 Oktober 2008 - 18:06

Rob Hoogendijk:

Hallo Luitjes,
    Heb zelf net geboekt voor Nepal - Tibet. Als ik dan jullie verhalen lees begint het al weer behoorlijk te borrelen. Lang geleden ook in Udaipur en Jodhpur geweest en herinneringen komen weer boven.
    Hoop dat het weer beter gaat met de gezondheid, je hebt nog een stukkie voor de boeg. Wij gaan over 2 mnd naar Amerika (zijn we al oud :-).
    Voorspoed !!!!
    Rob Hoogendijk

• 07 Oktober 2008 - 18:08

Joe Taylor:

my dear betty and will hope india is fine hows the fishing will.i wish you safe travels joe taylor