Lahore: Pakistan here we are! - Reisverslag uit Lahore, Pakistan van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Lahore: Pakistan here we are! - Reisverslag uit Lahore, Pakistan van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Lahore: Pakistan here we are!

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

27 Februari 2008 | Pakistan, Lahore

Hallo allemaal,

Vanmorgen zijn we de grens met Pakistan overgestoken en aangekomen in Lahore.
De grensovergang ging vrij soepel en de mensen waren erg vriendelijk en behulpzaam. Het kosten ons in totaal anderhalf uur en dat is niet gek voor twee grensovergangen. Viel dus erg mee. Het lijkt hier in Pakistan minder chaotisch en de mensen zijn ook hier bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Geen reden om bezorgt te zijn. We hebben alle vertrouwen dat de rest van Pakistan net zo vriendelijk is.

Na ons vertrek uit Jaislamer hebben we nog een bezoek gebracht aan de Rattentempel in Bikaner en zijn vanaf daar in een ruk doorgereden naar Amritsar. Waar we ’s ochtend de Gouden Tempel en ’s avonds de sluitingsceremonie van de grens hebben meegemaakt.
Dit waren echt hoogtepunten van onze trip.

De Gouden Tempel was erg indrukwekkend terwijl de grensceremonie ons meer deed denken aan een aflevering van Monthy Phyton. O, ja er staan nog wat foto's!

Groetjes,

Wil & Betty

• 27 Februari 2008 - 11:58

Wil:

Halooooo,
    Ha,ha, ik ben lekker de eerste dit keer. Wat prachtig zeg die gebouwen en die ratjes, eeeeeenig, die kamelen ook.
    Moest wel even lachten, zoek de verschillen, de fot met Wil met zijn hoofddoek.
    Hier alles goed. Blauwe lucht vandaag heerlijk na gister de regen.
    Geniet er maar van, want het gaat snel he.
    Dikke kus van ons
    Wil, Wllem, Kelly en Bibi

• 27 Februari 2008 - 17:27

Hans:

he wil,niet te ver gaan he.wat krijgen we de volgende keer,met een hoofddoek onder de rose klamboe.die foto van dat zand,ik hoop niet dat dat jullie rijweg is,lijkt m,ij behoorlijk vermoeiend.Die rattentempel,ben benieuwd hoe ik dat moet zien.is dat inderdaad een tempel alleen voor ratten,zijn ze heilig of zo,ik hoor het allemaal wel als jullie terug zijn.He betty,heb je je boerka nog niet nodig.Hoor jullie weer gauw,altijd leuk om wat van jullie te horen

• 28 Februari 2008 - 05:52

Nico:

Heej Luitjes.

Dat zijn positieve berichten uit Pakistan.
    Als ik jullie zo aan hoor en foto's zie, lijkt Pakistan mij ook wel eens de moeite waard om te gaan buurten. Leuke foto's weer zeker met die ratjes met die grote ernaast, nu nog een stropdas en we zijn compleet :P

Man ik krijg het warm bij de gedachte als ik jullie zo dik gekleed op de motor zie.

Hee lui weer/nog heel veel fun, deze rat gaat weer es zwoegen.....

Grtz
    Nico

• 28 Februari 2008 - 12:10

Mariska:

Jullie komen onderweg echt van alles tegen. Zelfs ratten. we vinden het echt leuk om zo met jullie mee te reizen. zo zijn jullie toch in de buurt. Hopen dat de rest van de reis ook zo voorspoedig blijft verlopen. Hele fijne kilometers.
    hier is alles oke. Lieve groetjes

• 29 Februari 2008 - 13:41

Brenda:

die hoofddoek staat je goed, Betty! Groetjes van Brenda

• 01 Maart 2008 - 15:25

Edith En Brigitte:

Alle berichtjes weer gelezen en de foto's bekeken, We genieten van alle opnames. Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie. Jullie zijn nu op de helft, wat gaat de tijd toch snel. En Betty... We willen wel een foto zien, van jou met de Boerka. Renske is inmiddels wakker geworden en omi gaat nu pannenkoeken bakken. Geniet van jullie mooie reis en we zien de volgende verhalen weer tegemoet.

Groetjes
    Edith, Willy, Alex, Brigitte en Renske

• 02 Maart 2008 - 18:34

Sonja En Peter:

Hoi Betty en Wil,
    Wij lezen met plezier jullie verhalen en we heben de prachtige foto's bekeken. Het is echt een mooie reis. Maar reizen onder politiebegeleiding lijkt me niet zo leuk, wel veilig natuurlijk. Goede voortzetting van de reis.
    Groetjes Sonja en Peter

• 03 Maart 2008 - 09:56

Dennis:

Zo te zien vermaken jullie je wel.
    Leuk om te zien.
    Wil met ADO gaat het nog steeds klotuh.

• 04 Maart 2008 - 13:11

Susanne (BSD):

Hoi Betty,
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Wat een reis zeg! Avontuurlijk hoor. Hopelijk hebben jullie verder geen politiebegeleiding meer nodig. Mijn ervaring is ook dat de mensen in Pakistan zo aardig zijn. Dat mailden we zelfs nog naar onze ouders op die ene 11 september vanuit Peshawar, toen we nog niet door hadden wat er in NY was gebeurd, maar in de Telegraaf al gequoot werd "We knopen alle Westerlingen op". Achteraf natuurlijk wel grappig.
    Ja leuk he die grensceremonie, ik was daar afgelopen zomer, net de Silly Walks inderdaad, maar dan met een tribune vol joelend publiek. En ik vond het ook wel aardig dat in de Gouden tempel voor de verandering ook mannen een hoofddoekje op moesten. De rattentempel hebben wij niet aangedurfd, brrr.
    Ik ben benieuwd naar de rest van jullie tocht, Iran lijkt me een prachtig en boeiend land. De vrouwen schijnen daar stiekem behoorlijk stoer te zijn.

O ja, hier in Den Haag gaat het natuurlijk allemaal fantastisch en Pegasus loopt (bijna)als een trein. Tenminste, tegen de tijd dat jij terug bent wel. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Geniet er lekker van.

Hartelijke groet,
    Susanne

• 07 Oktober 2008 - 18:12

Stuart Gillham:

Hi Wil & Betty.
    Glad you are both OK we are following your adventure,every one here just wanted to wish you well and take care. Best wishes from us all at Gillhams in Krabi hope we meet again one day.