Quetta: Laatste stukje Pakistan - Reisverslag uit Quetta, Pakistan van Wil en Betty - WaarBenJij.nu Quetta: Laatste stukje Pakistan - Reisverslag uit Quetta, Pakistan van Wil en Betty - WaarBenJij.nu

Quetta: Laatste stukje Pakistan

Door: Betty

Blijf op de hoogte en volg Wil en Betty

02 Maart 2008 | Pakistan, Quetta

Hallo allemaal,

Even een berichtje uit Quetta. Hier zijn we gisteren aangekomen en hebben besloten om nog een dagje hier te blijven. Tot nu toe loopt alles erg voorspoedig en worden we overal bijzonder vriendelijk ontvangen. We voelen ons helemaal niet bedreigd.

Gisteren hebben we wel de hele dag onder politiebegeleiding gereden. We hebben in totaal wel zo'n 60 agenten gehad op een traject van nog geen 400 km. De voertuigen varieerden van een snelle jeep tot aan een brommer met de snelheid van een kameel. Het schijnt voor onze eigen veiligheid te zijn. Na 6 uur rijden hadden we pas 175 km gereden en moesten nog 225 km verder inclusief de schitterende Bolan-pas. Gelukkig kregen we toen wat meer ruimte. Mochten we stukken alleen rijden waarbij we ons bij verschillende politieposten moesten melden en waar ze ons ook verwachten. Door de goede conditie van de weg kwamen we gelukkig nog wel op tijd aan in Quetta, waar het ineens een stuk kouder is.

Vandaag hebben we lekker door de stad gewandeld om nog iets van Pakistan te kunnen zien en heeft Betty eindelijk een (rode) hoofddoek gekocht. Dit in combinatie met de lange zwarte rok gekocht in India zou dit in principe voldoende moeten zijn. Vanaf nu laat Wil daarom ook zijn baard staan. Opvallen gaan we dus niet in Iran.

Morgen vertrekken we richting Iraanse grens waar we denken twee dagen over te doen. Dit schijnt een zwaar traject gevaarlijk te zijn. Na Bam gaan we in Iran nog wat plaatsen bezichtigen anders zijn we met de Pasen al thuis.

Als het lukt zetten we nog een paar foto's bij dit bericht.

Groetjes,

Wil & Betty

• 02 Maart 2008 - 12:48

Jan En Patries:

Jee joh, zijn alle wegen zo stil en goed in Pakistan? Veel plezier nog en vertrouwen, dat Iran net zo'n "makkie" wordt als Pakistan, toch?

• 02 Maart 2008 - 15:13

Tinie, Martha, Ben &:

Hallo Betty en Wil,
    Even een reactie van ons, staat niet slecht die hoofddoek.
    We zijn vandaag naar Anneke en Bert geweest en gaan zo uit eten.
    Geniet van de reis en voorzichtig aan.
    Dikke kus en groetjes,
    Tinie, Martha, Ben Lars en Annika.

• 02 Maart 2008 - 15:44

Wil:

Hoi hoi,
    Moet je zo houden Bet, die hoofddoek, val je hier in Den haag best in de smaak. Heftig hoor die politiebegeleiding. Nou doe vooral maar voorzichtig en geniet ervan. Hier alles oke.
    Dikkke kus van ons.
    Wil, Wllem, elly en Bibi

• 02 Maart 2008 - 19:44

Hans:

he betty,staat heel lief die hoofddoek.volgens mij ben je ook lekker verbrand.Pas goed op jullie zelf als je straks de grens over ben en eigenlijk mogen ze daar best wel doorgaan met de politiebegeleiding.(goede kans dat je er dan 2 maandjes bij nodig hebt maar alla)

• 02 Maart 2008 - 21:11

Marcel & Patricia:

We genieten steeds weer van jullie mooie foto's. Wat een verhalen zullen daar achter zitten..........
    Veel plezier verder. Wat lees ik nou? Is Tini in Nederland? Veel plezier bij de Datjes hè.

• 04 Maart 2008 - 11:35

Mariska:

Inderdaad staat die hoodfdoek je heel gaaf. Enne maak je van wil ook nog een baardfoto. Dan passen jullie weer bij elkaar. hier is alles goed

• 17 Maart 2008 - 10:14

Tinie:

Hi Betty & Wil leuk om jullie te volgen op je avontuur, mooie photos. Ben weer terug in Australie, miste jullie wel toen ik in Holland was. Fijne dagen gehad met Ben ,Martha & the kids.

• 18 Maart 2008 - 19:55

Tamara:

he hallo
    zo te zien gaat het goed met jullie ,echt luek dat ik dan mee kan kijken ik hoop wel dat je die hoofddoek weer af doet alsje straks thuis ben , hahahhhah xxx tamara

• 07 Oktober 2008 - 18:10

John Davies:

My life seems boring now, at least that's the way it feels after looking at your photographs
    The pictures look terrific, I wish I could read Dutch. You really look like you are having a wonderful adventure, I'm green with envy. Looking forward to the next batch of pics, I think you must be heading towards the mountains and a bit of snow by now.
    Good luck
    John